חוסן מנטלי

Mental resilience

חוסן מנטלי,האם אתם חסינים?

אימון מנטלי נולד בתחום מדעי הספורט. המטרה שלו היא לעזור לספורטאים ולקבוצות להגיע לרמת ביצוע הכי טובה שאפשר, על ידי שיפור המיומנויות המנטליות הספציפיות להצטיינות בספורט מסוים. 

אימון לחוסן מנטלי נועד בעיקר כדי לסייע לספורטאים להסיר את המחסומים המנטליים שמונעים מהם להגיע לרמת שיא בביצוע ומיצוי פוטנציאל מקסימלי. אני בגישה שכל החיים הם משחק אחד ממושך, מגרש ספורט אחד ענק, חלק מהאנשים הגיעו אליו ויושבים כל חייהם ביציע, החלק האחר, שהגיע באמת לחיות, לשחק ולנצח במשחק הזה שנקרא החיים, חייב לפתח חוסן מנטלי משמעותי. 

מאמנת מנטלית להרזיה ואורח חיים מדהים, אני יודעת לומר שהאתגר הגדול ביותר של אנשים שרוצים לרזות ולשנות אורח חיים זה כמעט תמיד העדר חוסן מנטלי. 

הם לא מאמינים מספיק בעצמם, הם מתחילים את המסע כשראשם הם צופים כבר את הכישלון, אם הם "נופלים" בדרך, מבחינתם זה ה-סוף, הם מרגישים שיש בוס חיצוני להם ומישהו/משהו אחר שמכתיב את סדר היום ואת חייהם.

קראו את חמשת הסעיפים הללו, שמאפיינים אנשים עם חוסן מנטלי איתן ובחנו עם עצמכם על אילו מהם, אתם בוחרים להתאמן. 

 

  • אני סומכת עלי!

אנשים עם חוסן מנטאלי חזק סומכים על היכולת שלהם להתרגל לשינויים. כולנו יודעים שהחיים משתנים באופן תדיר,שינויים שאנחנו בוחרים ושינויים שנכפים עלינו. רוב האנשים לא אוהבים שינויים וינסו להימנע מהם בכל מחיר, אנשים עם חוסן מנטאלי חזק גם יסכימו לעשות יותר שינויים ובעיקר יעברו בהצלחה או אותם שינויים שנכפים עליהם, אחת החוזקות המפותחים שלהם היא התמקדות ביתרונות שיניב השינוי ומתוך היכולות להתמודד באומץ עם מה שידרש.  

 

  • אין כישלון-יש או למידה או הצלחה

אנשים עם חוסן מנטלי לומדים מטעויות, של עצמם, של קולגות ושל הסביבה. הפחד מ"כישלון"       לא עוצר אותם מלבצע, הם מעדיפים להיות בעשייה ובפעולה ואם הדרך בה בחרו לא צלחה, הם הופכים אותה ללמידה ומשם הם יודעים טוב יותר איך לחזור ולהשיג את המטרה, ובמידת הצורך הם גם ינסו דרך וכיוון חדש.

 

  • אהבה וקבלה עצמית

אנשים עם חוסם מנטלי מוצאים את האיזון בין מי שהם לבין מי שהם רוצים להיות. אנשים בעלי חוסן מנטלי ונפש בריאה ומאוזנת,  יודעים לקבל את עצמכם, על הטוב והרע שבהם, בכל רגע נתון, הם מקבלים את עצמם כמו שהם וצלד זה, תמיד חושבים אילו עוד שרירים ויכולות הם רוצים לחזק והם לעולם לא יפסיקו לפעול ולעשות על מנת להשתפר, להתחזק ולהיות מי שאתם שואפים להיות. ממקום של אהבה וקבלה עצמית ניתן להגיע הרבה יותר רחוק. הם יודעים את זה ומתחזקים זאת. 

  • ניהול עצמי וסדר עדיפויות 

אנשים עם חוסן מנטלי מחוברים למערכת הערכים שלהם. הם יודעים מה חשוב להם להיות, להשיג ולחוות. מתוך כך הם יודעים להציב לעצמם סדר עדיפויות ולקחת החלטות בהתאם לערכים שלכם וזה גם מחזק מאוד את יכולת קבלת ההחלטות ואת ביצוע המשימות, גם המאתגרות שביניהן. אחת השאלות שאנשים עם חוסן מנטלי שואלים את עצמם שוב ושוב היא "האם זה מקדם אותי" בזמן ששאר האנשים שואלים "האם בא לי לעשות את זה? האם יש לי כח"?

  • אופטימיות ריאלית 

יש אנשים שטועים לחשוב שאנשים אופטימים הם לרוב לא ריאליים, לא "מציאותיים" ואני מאמינה שאנשים עם חוסן מנטלי, הם הרבה יותר  אופטימיים, מאחר והם מחוברים לכוחות, לחוזקות וליכולות שלהם, מה שמאפשר להם, גם ברגעי אתגר ואפילו משבר, להאמין שיצליחו והתגברו. התקווה "שיהיה טוב" אף פעם לא מגיעה לבדה, היא תמיד מוצמדת לשאלה "איך יהיה יותר טוב?" ומה עלי לעשות בכדי שזה יקרה? ויציאה לפעולה. 

חוסן מנטלי הוא שריר שקיים בכל אחד ואחת מאיתנו, כמה חזק הוא יהיה? תלוי בנו! בכמה נחזק אותו? כל עולם ההתפתחות אישית עוסק בתמציתו בחיזוק החוסן המנטלי, כי כמו שראיתם בדוגמאות האחרונות, הוא הבסיס לכל הצלחה/כישלון/למידה בחיינו. 

הצעד הראשון שאתם רוצים לעשות כרגע, הוא לבחון באיזו נקודה אתם נמצאים? לאן אתם רוצים להגיע? מה הדרך הטובה ביותר לעשות זאת? 

 

אני כאן איתכם,

צעד צעד כל הדרך 

לאורח חיים מדהים 

 

קרן 

לרזות ולשמור על זה...
צרי קשר: